söndag 26 april 2009

Vilken underbar helg

Känner mig så lyxig när jag har en bukett med vitsippor på bordet
Ja denna helg har ju varit helt underbar. Härligt och varmt väder och man har bara njutit.
Vi har varit ute så mycket som möjligt men även varit inne en del eftersom barnen har ont i halsen. Men det är svårt att hålla dem inne sådana här dagar som varit. Tänkte att vi skulle vara hemma imorgon och åka iväg till doktorn och kolla eftersom vi har bekanta som har haft halsfluss.
Igår var maken och den yngre sonen och bytte till sommardäck på makens bil. Under tiden myste jag och den äldre sonen hemma. Han ville gå ut en sväng och dricka en blåbärsmilkshake vilket smakade väldigt bra i det härliga vädret.
Eftersom vi för närvarnade inte äger några utemöbler står det lite andra stolar där. Vi kastade de andra utemöblerna i fjol somras när vi städade garaget.

Även lite plantering har jag hunnit med. Tycker dessa blommor är så fina. Och det är så roligt denna första planteringen. Idag har vi varit ute och städat lite. Plockat undan alla vinter saker och försökt att varit i snön det lilla som är kvar. Det har försvunnit mycket nu idag eftersom det har blåst lite. Hoppas att ni har haft en lika underbar helg som vi har haft. Må så gott och ha en härlig vecka som kommer.

Kram Carina :-)

7 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft en kanon helg ni!!! Hoppas de inte är halsfluss som grabbarna har åkt på!!!
    Ha det! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt och vad mycket fint. Jag ska fixa lite i veckan här med blommorna ute.:-) Kram

    SvaraRadera
  3. hej på sätt och vis hoppas jag att det är halsfluss för då mår dom bra efter två gånger av medicin men det är inte roligt om dom har säg då att ni har varit med oss och att kåvepenin ite tog på våra barn och att vi fick cefamox nu tredje gången ha det kram jessica

    SvaraRadera
  4. hejsan
    tack för titten...
    Vad fint du planterat, det är som sagt något extra med dessa första blommor man planterar.
    Lyckost du som har vitsippor, jag har inte hittat några här ännu.
    Hoppas ni kryar på er men lika bra att kolla upp halsen på en gång.
    Ha en härlig måndag i morgon
    kram lolla

    SvaraRadera
  5. Va mysigt det såg ut med planteringen, jag så ivrig att komma i gång, men har bara en liten balkong så det kommer vara över lika fort :(
    Det är nu man längtar efter hus och trädgård.
    Ha en toppen kväll!

    floosan.blogg.se

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Tack för dina ord hos mig. Vad spännande för barnen att få träffa Robert A och få autograf. De gör det jättebra. Fin plantering du gjort.
    Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

    SvaraRadera
  7. åh nu blev jag sugen på att oxå plantera blommor, men de får bli i nästa vecka.
    har ju varit sjuk så jag har inte orkat nåt, men nu så e de på väg mot bättring

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig