fredag 24 april 2009

Härlig dag

Idag har det verkligen varit en härlig dag men mycket sol och värme.
Tittade på termometern ute nyss och den visade på 14.5 grader och kl är 20.00. Helt underbart.
Jobbat har man idag och det var skönt att det var fredag. Jag är så himla trött men i helgen ska jag ta in allt solljus jag bara kan kanske man blir lite piggare.
När jag hämtat boysen på dagis var vi ute en liten sväng och lekte i det ljuvliga vädret.
Efter maten gick jag o Peter ut igen för han ville cykla en sväng på gatan.
Ja tänk vad de lär sig mycket på dagis. Nu kan han cykla utan stödhjul. Det är så roligt att se honom hur stolt han är. Vi har provat hemma att vara utan stöd men det har inte gått så bra men en dag när jag hämtade honom på dagis så cyklade han för fullt. Och fjollig mamma som man är fick man ju tårarna i ögonen. Min stor kille.
I helgen blir det nog att vara ute så mycket det bara går om det blir det väder som de lovat. Sen blir det kanske lite städning oxå. Det har liksom kommit på sidan om det nu när man har renoverat.
Hoppas att ni får en underbar helg med mycket sol och värme.

Kram Carina :-)

5 kommentarer:

  1. Jag arbetar på dagis och det är rikttigt kul.
    kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Men vad roligt att han lärt sig cykla. Den minen och ansträngningen känner jag igen från mina tre.:-) Kram

    SvaraRadera
  3. ja han är verkligen duktig och jag hoppas ni får en underbar helg kram jessica

    SvaraRadera
  4. hejsan
    ja visst är det härligt när värmen kommer, men då vill man ju så mycket och kan lätt bli lite stressad,det gäller att "tagga" ner och ta det lugnt och njuta istället.....
    Men gud vad duktig han är Peter som cyklar utan stöd en riktig "storkille". Tycker han det är kul??
    ha en skön helg och njut av det varma vädret
    kram lolla

    SvaraRadera
  5. Jag minns också den där stunden då barnen va små o lärde sig cykla, det ä nå specielt, inte så konstigt att man blir lite tårögd då, ler. Visst ha vi ett underbart väder!! Helt otroligt, så vi får passa på o njuta. Ha en bra helg. Kram Lenita

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig