torsdag 16 april 2009

Lite smått och gott.

Ja då var det torsdag och snart helg igen. Skönt med kort arbetsvecka.
Påskhelgen tillbringade vi mesta dels inne i vardagsrummet och tapetseringen. Så nu sitter tapeterna uppe och nu ska vi måla listorna en gång till och vänta på att de torkar som lär kännas som en evighet. För nu vill jag ha klart. Börjar bli lite less och trött.

Mönstret syns inte så mycket men tapeten är grå med vita småstreck.

Måste ju bara visa vad jag har fått av Ellinor (lollashus). Hon har sticka en disktrasa åt mig i grått så den matchar köket. Jag var skeptiskt till att det skulle fungera att använda som just disktrasa men jag vart bevisad motsatsen.


Påsken avslutade vi med picknick nere på golvet i det tillfälliga TV rummet.
Kladdkaka men grädde och godiskycklingar. Mycket gott.

Idag har jag arbetat och ville inte alls kliva upp i morse när klockan ringde och när man tittade ut vart man ju inte piggare direkt. Det snöade. Ja ni läste rätt och det var inge kul. T.o.m min äldsta son tyckte att det inte skulle komma mera snö. Men det var inget som direkt stannade kvar.

Nu ska jag försöka att få boysen i säng och sen ställa mig o måla lister. Hoppas ni får en bra torsdagskväll. Må så gott och ta hand om er.

Kram Carina

2 kommentarer:

  1. nej det var verkligen inge kul då man vaknade i morse och det snöa men men det är ju nu nästa borta igen ja måla på ni bara själv ska jag lägga mig framför tv och bara vara i min ensamhet gubben är brta och barnen ja dom sover. Så är du klar med listerna och vill ha en date kan du ju komma upp på lördag kväll och rädda mig från min ensamhet imorgon drar vi till bollnäs och blir där över natten och sen på lördag hoppas jag svärfar hittar en soffa åt mig medan has fru har grabbarna och jag och moa gör stan, Om du vill kan du hänga på oss även där vi gör stan efter tolv tror jag ha det så bra kram jessica

    SvaraRadera
  2. hejsan
    vilken härlig kladdkaka och fin...
    kul att du gillade trasan borde gå att tvätta den åxå men det har jag inte prövat ännu.
    det blir nog superfint i vardagsrummet när det blir klart
    kram lolla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig