söndag 29 mars 2009

Helgen

Ja nu är snart denna helg till enda. Denna helg har även den varit en händelserik helg.
Börjar med lördagen som jag tillbringade tillsammans med min mycket goda och nära vän Jessica.
Vi var på klädbytardag och där jag fyndade lite sommarkläder till boysen. Sen fortsatte vi ner på stan och shoppade lite till oss.
Var på en affär vid namnet Ombonat vilket är en affär som man kan gå runt i länge. De har köksredskap, ljus, inredning o mycket mer. Man skulle vilja handla så mycket men ekonomin tilllåter inte det. Men det är roligt att gå runt där.
Var sedan runt på lite affärer som ligger utanför stan. Albert & Herbert tex som har allt mellan himmel o jord utom livsmedel. Det bästa är att där kostar det inte så mycket.
Avslutade shoppingdagen med att åka och handla lite mat.

Detta var en helt underbar dag att bara få gå och titta i lugn och ro och inte ha en tid och passa eller barn som man måste springa efter. Det var behövligt. Tack Jessica.

Visar lite saker som jag köpt och gjort om lite.


Kvällen satt jag hemma och myste med familjen i soffan. Och vid halv 9 gjorde vi en god gärning för miljön. Vi släckte i hela huset och tände ljus. Vi fuskade för vi hade TV igång.


Idag söndag när jag klev upp med Oskar så var det 5 rådjur på grannens gård. Det var mysigt (kanske inte lika mysig för grannen) att sitta och titta på dem. Vi brukar ju se dem uppe i skogen men inte så här nära.

Till lunch idag så vart det våfflor lite efter den riktiga dagen men det var gott ändå.

Sen fick jag en jobbig ide tyckte nog min man. Vill tapetsera om i tvättstugan så jag ropade på pojkarna att de skulle komma och riva tapet och den äldsta var med på det medans den yngre inte ville. Så då var det ju bara att fortsätta. Kort kommer när det är klart. Nu är jag så trött på min tråkiga tvättstuga så något måste göras.
Men jag måste säga att min make är otrolig med sitt tålamod. Igår hjälpte han mig att sätta upp hyllor och idag detta. Utan att klaga och inte att han försökte att tala mig ur det utan så var det bara. Kul. För det blir ju mycket roligare att göra sådant tillsammans och lite enklare oxå.

Hoppas ni har haft en underbar helg. Nu ska jag ta och förbereda dagisväskorna för en ny vecka på dagis. Sen blir det nog att lägga omkull sig på soffan och vila efter dagens tapetsering.

Må så gott och ta hand om er.

Kram på er :-)

1 kommentar:

  1. hej jag skickar denna förfrågan vidare till dig ha det bra kram jessica
    Allmänt test 2

    Vilken svordom använder du mest?
    Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
    Var köper du dina matvaror ifrån?
    Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
    Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
    Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
    När var senast någon stötte på dig?
    Vad åt du till middag senast?
    Kan du vissla?
    Tittade du på tecknat när du var liten?
    Äger du några popband t-shirts?
    När flög du senast?
    Pratar du några andra språk?
    Har du gråtit offentligt?
    Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
    Vad har du med dig in på bion?
    Vad har du för väder?
    Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
    När sov du senast på golvet?
    Vilken är din favorit drink?
    Gillar du din boendesituation?
    Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
    Är dina dagar fullbokade och stressiga?
    Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
    Hur gammal blir du nästa födelsedag?
    Tror du på liv på andra planeter?
    Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
    Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
    Tycker du om att krama folk?
    Äger du en digitalkamera?
    Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
    Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
    Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
    Är du mörkrädd?
    Tre saker du alltid har med dig?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig