söndag 8 mars 2009

Söndag

Ja då var det söndag igen och helgen börjar gå mot sitt slut.
Barnen har gått o lagt sig. Gubben for o spela innebandy. Och snön faller utanför. Vill inte ha någon mera snör nu. Vill ha vår.
Ja igår var vi ju på bio och såg en kanon film. Har ni inte sett den tycker jag att ni ska se den. Filmen var "Män som hatar kvinnor". En svensk film som man sitter med spänningen i kroppen hela tiden. Så brukar det inte direkt vara när det gäller svenska filmer. Ja en kanon film var det. Sen vart det en snabb middag på Medelhavskällaren. Den vart snabb eftersom vi inte hade bokat bord o de klämde in oss. Men det var mycket gott. Maken tog öl medans jag tog en tråkig men ändå god mineralvatten. Detta eftersom jag äter pencillin.

Idag innan vi for och hämtade boysen höll vi på dona lite hemma. Jag med en strykhög som bara har växt o växt men nu är den färdigstryken men nu är det ju så att kläderna ska ju in i garderoben oxå. Men det kanske kommer en energi till det oxå.

Det var två trötta boys som vi hämtade idag hos farmor o farfar. De somnade på vägen hem och var väl inte på sina bästa humör när vi väckte dem. Men det gick över ganska snabbt.

Å så är det måndag i morgon och med det menas arbetsdag. Men det tycker jag faktiskt ska bli kul. Var hemma i tors och fre för mina bihålor.

Nä nu ska jag ta mig ann kläderna och förbereda dagisryggsäckarna till barnen och sen blir det nog att lägga sig i soffan framför TV.
Må så gott.

Kram på er.

2 kommentarer:

  1. vad kul att ni hade en trevlig kväll igår, ja jag har städa t och donat hela dan jag med men det är riktigt fint på övervånongen nu iallafall har gjort om i Moas rum och det vart riktigt bra. kram jessica

    SvaraRadera
  2. Vad kul att ni gillade filmen och visst var det härligt att den var så pass lång och spännande...
    Hoppas Grabbarna får en härlig vecka på dagis och ni med...
    Ha det gott blir nog en tidig kväll ikväll :)
    Lolla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig