torsdag 12 mars 2009

Torsdag

Ja då var det torsdag och man har jobbat snart en hel vecka utan några sjukdomar JIPPI. Det har ju varit ganska mycket sånt ett tag. Förkylningar och magsjuka om vart annat.

Det här veckan har vi varit på födelsedagskalas. Min systerson fyllde 18 år i onsdags. Svårt att hitta på något att köpa men köpte en blomma med kruka och ett fat. Och sen ville han ha pengar.
Sen har penseln med vit färg varit framme en sväng. Det var tidningskorgen som behövde lite färg. Den har varit träfärgad förut men den vart bättre som vit.


Ja när det var dags för middag så hade man ju två hjälpredor med sig. Men det gick faktiskt bra. Annars brukar de slås om vem som ska göra vad men de hjälptes åt. Det var roligt att se.
Blivande kokar kanske.


När vi hade satt oss vid matbordet så kom det tre rådjur uppe i skogen bakom huset. Grannarna brevid oss matar dem så vi brukar ha turen att se dem i bland. Det är mysigt med djur så här nära.
Lite svårt att se eftersom det är knäpp med zom och genom fönstret men man kan se lite av huvudet


nu får det nog räcka för idag. Tror att jag ska ta och lägga mig i soffan och glo lite på TV. Vart trött efter promenaden jag tog ikväll. Är nog inte riktigt pigg ännu från förkylningen. Men det var skönt att komma ut lite.
Ha det så bra.
Kram på er :-)


1 kommentar:

  1. hej ja jag såg nog vad du var duktig och var ute och gick. Vad kula tt dom båda kunde hjälpa till och vad mysigt med rådjuren vi ser dom bara på morgonen på väg till dagis. Ha det gott kram jessica

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig