måndag 10 augusti 2009

Helgen som varit

Vad jag tycker att veckorna går snabbt nu och ännu snabbare går helgerna.
Måndag idag och med det menas arbete. I dag har det varit arbete även för maken som börjat jobbat igen efter semestern. Och eftersom han jobbar så har även boysen varit på dagis första dagen efter sommarlovet. Och gissa om det var två trötta hjältar som jag hämtade på eftermiddagen. Men de verkade ha haft det roligt.

I helgen var jag på loppis inne i Hudik. Men det var en ganska dyr loppis tyckte jag. Och jag tror inte att jag sett så mycket glas på samma ställe. Det var drinkglas uppläggnings fat skålar mm.

Hittade på loppis en sol i smide som får hänga på hängaren i sovrummet så länge.

Jag fyndade lite och så fick jag tag på en present till en god vän som snart fyller år. Kan inte visa den eftersom hon läser min blogg. Men det var två tjejer som stod där som gjorde lite saker själv och tyckte att denna sak skulle passa min vän.
Sen passade jag även på att gå på Ombonat (inredningsbutik) och handla lite. Och det är så roligt att handla när man inte betalar. Handlade för presentkort.


Kannan och de gröna stekspadarna hittade jag på loppis. Sen är resten löpt på Ombonat

På söndagen firade jag och maken 6 årig bröllopsdag.
Tänk vad åren springer i väg med en.
Vi gjorde hemmagjord taco & fläskfilépizza till lunch som smakade MUMS.
Sen till middag grillade vi kyckling


som vi åt tillsammans med klyftpotatis och morotsstavar. Vilket oxå smakade MUMS MUMS.


Dukningen som vart inne i vardagrummet.


Och efterrätt måste man ju oxå ha när man firar något.



Ja imorgon är det tisdag och den dagen har vi väntat på i 3,5 veckor nu. Lillemannen ska in och ta bort gipset. Lite orolig är man att det ska vara något fel så att han måste ha gipset kvar ett tag till. Men det är bara att hålla tummarna att det ser bra ut.

Hoppas att ni har haft och får en fortsatt bra måndag.

Ta hand om er och varandra.

~Kram Carina~


7 kommentarer:

  1. Hej svejs! Visst är det trevligt när man fått presentkort..Känns alltid så lyxigt! Vilken fest ni har haft..Ser jättesmaskigt ut!! Lycka till imorron med gipset! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  2. Vad gott...och så fina saker.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. hejsan ja undra vilken vän du kan mena hihih nu blir jag ju nyfiken hoppas det går bra imorgon med oskar men hgan är ju en duktig kille ha det bra kram jessica

    SvaraRadera
  4. Grattis på bröllopsdagen! Mysigt! Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken fin blogg du har. Jag måste jobba lite på min och komma in i alla roliga grejer man kan göra. Grattis till er! Kramar!

    SvaraRadera
  6. Hoppas det gick bra med lille man. Måste ta å ses nått kanske en promenad. Vore skönt att röra bort lite mat. Kram Em

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig