lördag 25 juli 2009

En härlig dag

Vilken härlig dag vi har haft idag.
Började dagen med att äta en stor frukost. Det är så gott med frukost när man kan sitta o plocka lite av varje.
Sen packade vi lite gott med oss och for ut o plockade blåbär. Har ett litet ställe vi brukar åka till men tror att det var någon mer som oxå hade hittat detta ställe. Det såg ut som om någon hade varit där tidigare. Men vi fick så det räckte och sen är det ju så härligt att vara ute i skogen. Och än bättre vart det ju när solen ville göra oss sällskap. Lagom tills vi skulle fika.

Sen bestämde vi oss för att fara till syrran o hälsa på men först stannade vi inne i Hudik vid Lillfjärden o matade fåglarna. Och de är inte blyga de inte. De kom upp på land och gick runt fötterna på oss.



Detta tror jag var ungar för de var så "duniga". Och sen såg det ut som det var en fågel som följde dem vart de än gick. Misstänkte att det var mamman.




Hoppas att ni har haft en härlig lördag för det har vi haft.

Ha det gott och ta hand om er.
Kram Carina:-)

3 kommentarer:

  1. hejsan ni ser ut att ha haft en underbar dag och vi fick också en hel del blåbär, var ut en sväng till nu idag men sen började regna lite och jag ska ju iväg och jobba så det blev bara en snabbis. Jag har moa med mig på onsdag då hon sen ska följa mamma hem och sova där så jag kan köra ha det så hörs vi närmare kram jessica

    SvaraRadera
  2. hejsan
    härligt ni verkar haft det i skogen....jag har just gjort en paj av mina blåbär..och bakat kanel biscotti....nu ska jag virka klart en giraff som jag har på beställning..
    sånt där hinner man när man inte har småbarn :)
    ha det allra bäst...
    kramar lolla

    SvaraRadera
  3. hejsan igen
    glömde att berätta att stämplaran finns inte i Hudik men i Sundsvall...de kan användas till mycket så det är ett bra köp
    lolla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig