tisdag 14 juli 2009

30 år

Tänka sig att nu har man tagit steget från att vara 29 till att bli 30 år.
Men kul var det o sent vart det :-)
Vi fick låna ett stort tält av ett par goa människor i Forsa. Det var helt perfekt för där fick vi plats allihopa och ändå fick man plats med mat och allt annat som ska till.
Så på måndagen förra veckan åkte jag o syrran i väg o hämtade tältet o på kvällen satte jag o maken upp det tillsammans med en miljon knott.
På onsdagen var jag o min goa syster iväg o handlade ingrediensera till maten och lite annat smått o gott.
Här hjälps Peter & syrran åt att städa kylskåpet

Torsdagen då kom mamma, pappa, syrran o svärföräldrarna o hjälpte till att göra maten och tårtor som skulle ätas på fredagen.
Det är så skönt när man har underbara människor runt omkring sig som hjälper till. Så det flöt på otroligt bra.
Morgan, pojkarna o svärfar var ute i löva runt hela huset i ös regnet. Det stod som spö i backen alldeles grått var det ute.

Fredagen den stora dagen var kommen.
Min 30 års dag. Jag är nog som jag var när jag var barn. Fast det gick ganska bra att somna på torsdagen men fredagen gick man o hade ett pirr i magen.
Under dagen var det ganska lugnt. Svärföräldrarna kom tillsammans med svärmors syster Karin.
Boysen de följe med farmor o farfar hem.
Sen ramlade det in goa männiksor eftersom.
Klockan 19 började festen. Å vilken rolig fest det blev.
Tänk att så många goa människor kan samlas på ett och samma ställe.

Å vad kul det var. De sista gästerna for hem vid 04.30 på lördagsmorgonen. Så kul var det :-)Mamma, pappa, syrran med make o en son stannade kvar tills på lördagen så hon var väl kring 5 tiden som vi kom i säng. Lite småtrött var man på lördagen men det får man vara när man hade så himla kul kvällen innan :-)

Men vad jag fick mycket fina saker, presentkort, pengar o blommor o en härlig picknick kasse med mycket smått o gott i.



Ja detta var en dag som jag sent kommer att glömma snarare aldrig.
De goa människor som kom o gratulerade mig gjorde denna dag till en dag som var helt otroligt rolig o oförglömlig.
tusen tack alla ni som uppvaktade mig på min 30 års dag. Och tack till alla ni som hjälpte mig att göra denna fest. Och ett stort tack till min underbara make o barn som är bara helt underbara
Jag älskar er allihopa för dem ni är.
Tusen tack.
Hoppas att ni har det bra. Detta är nu min sista vecka på semestern. Så jag njuter lite extra denna vecka. Men jag tycker att det känns bra ändå att gå tillbaka å jobba. Känns som jag har varit ledig o är ut vilad.
Må så gott alla o ta hand om er.
Kram Carina :-)

1 kommentar:

  1. hejsan
    tusen tack för senast,länge sedan jag hade så kul..en kanon fest och mycket god mat...
    fina bilder du visaroch jättefina presenter du fick...
    ha det gott
    kram lolla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig