måndag 20 juli 2009

Åter på jobbet.

Då var det måndag o man har gjort sitt första arbetspass efter semestern.
Kändes bra vet inte om det var för att det var regnväder ute kanske ;-) Fast har känt så hela sista veckan. Känns bra att man kommer in i rutiner igen för de har man ju helt tappat känner jag efter att man varit ledig. Maken o barnen är lediga 3 veckor till.

I söndags var vi in på akuten med lillemannen för han svällde så väldigt i handen och vi fick inte ner det fast vi hade i högläge. Tänkte om det var gipset som satt för hårt eller om det var något annat. Doktorn trodde att det var vätska som samlats i handen och att han skulle röra den så mycket som möjligt och sen i högläge så ofta det gick. I dag är han mycket bättre. Så det var lilla oroliga mamma som var framme men kände att jag ville kolla en gång för mycket än inte alls.
I morgon ska han på återbesök med röntgen så får vi se vad de tycker då.

Efter att ha tillbringat 3 timmar på akuten tog vi en tur till Bjuråker på Bjuråkersstämma tillsammans med mormor o morfar till boysen.
Det var mycket folk men lite tråkigt väder. Men fick min ostkaka iallafall som är så himla gott.

Solen? Ja den har verkligen lyst med sin frånvaro i dag. Tråkigt när det ska hålla på att regna. Om det nu måste regna kan det väl göra det på nätterna.


Hoppas att ni har det bra med eller utan sol.
Ta hand om er.
Kram Carina :-)

9 kommentarer:

  1. Jag älskar ostkaka.:-) Hoppas att han blir helt bra snart. Ta hand om er.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Ajdå, ingen höjdare när vilodagen söndagen blir till akutendagen söndag.

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med akutenbesök hoppas han blir bättre snart! Tack för kommentaren på min blogg! Kram från Maria

    SvaraRadera
  4. Tack för titten..vad glad jag blev. hoppas att du har det bra på jobbet! Du är varmt välkommen tillbaka till mig! Sommar Kramar Therese

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad roligt att du lämnat en kommentar hos mig, hittade jag till dig också! :) Hoppas att lillkillen blir bättre snart, uscha - ja verkligen sådant man hoppas aldrig ska inträffa! Bruten arm - ingen höjdare! Ha en bra fredag och en skön helg - kram E

    SvaraRadera
  6. Tack för titten! Stackars liten som bröt armen! Det är hemskt då ens barn gör sig illa. Man blir ju helt handlingsförlamad. Vår 5-åring klämde av lillfingret för några månader sedan. Det hängde bara kvar i en skinnflik. Jag ringde ambulansen, klarade inte av att köra bilen. Jag var helt skakis av att se det... Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Jag skulle ha gjort samma sak, bättre en gång för mycket än inte alls....

    Jag tänk att det enda ljus man ser är det man tänder själs. så rätt. Jag är så less på allt regn....

    HA en fortsatt skön sommar!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  8. Tack för titten...Ja,nu kan det gått bli lite sommarväder igen! Här skiner det upp och sen kommer det en regnskur! Typiskt svenskt sommarväder! Hoppas att du får en trevlig o skön helg! Själv ska jag snart till frissan o fixa håret, så det ska bli såå skönt o lyxigt! det är många månader sen sist! Må så gott! Kram Therese

    SvaraRadera
  9. Tack för att jag fick titta in på din fina blogg.
    Hanna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig