söndag 31 maj 2009

Min stora kille.

Nu är femårs kalaset avklarat.
I går var vi iväg på Buspalatset för att ha kalas för femåringen våran.
Det var sammanlagt 14 barn som lekte och klättrade i denna lekborg i tre timmar med ett kort avbrott för fika och presentöppning. Och vilka fina presenter han fick. Och mycket nöjd med dagen.
Det var två trötta boys som satt bak i bilen när vi for hem och de kunde inte hålla sig vaken hem fast de försökte.

Och så måste jag ju bara berätta vilken stor kille vi har fått i huset.
Har ju tänkte att vi skulle ta och sluta med vällingen för P (den äldsta sonen) nu i sommar. För på sommaren äter man ju oftast lite senare på kvällen och då kunde man kanske hoppa över vällingen
Igår när pappa i huset gjorde ordning välling till de båda så sa P:
- Jag ska inte ha någon välling För jag är ju en stor kille och stora killar äter inte välling.
Och där stod två ? och fattade ingenting. Vi måsta ju fråga honom igen och det vart samma svar.
Och lika var det i morse.
Ja tänk vad det går lätt ibland.
Det var lika med nappen. Den slutade han med när han var dålig en gång med hög feber. Så jag sa att vi gör det när du blivit piggare men det skulle han göra då på direkten och det gick hur bra som helst.
Och lika var det med blöjan.
Man har väntat sig att det ska bli grin och tjat när man slutar med saker som de är van. Med P är det han som kommer på saker som han ska sluta med. Och skönt är ju det.

Idag blir det att åka och gratta mamsen på morsdag.
Vi delar upp oss för att hinna med dagen.
Jag och yngsta sonen far till min mamma och gubben med den äldsta åker till hans mamma. Sen i kväll kommer våra underbara vänner hit familjen Westman och vi ska grilla i hop. Det ska bli kul.

Nä nu ska vi ta och duka fram lite frulle.
Hoppas att ni alla mammor får en underbar morsdag och även ni andra oxå.
Ha det gott.
Kram Carina :-)

2 kommentarer:

  1. du verkar ha haft de fullt upp;)
    ha de fint i solvädret
    kramis Jeanette

    SvaraRadera
  2. tack för en underbar eftermiddag i går och underbar mat å tack för att ni finns ha det bra kram jessica

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig