fredag 22 maj 2009

Utflykt

Hej hopp!

Ja i går var jag och min vän Jessica på en liten utflykt. Eller inte så liten men vi var ner till Bjursås som ligger lite utanför Falun.
Vi var och besökte Stina med bloggen Hemma på Landet. Vilken hel go människa. Hon öppnade sitt hem för oss och vi fick ett mycket varmt bemötande. Vilka härliga människor hon o hennes familj. Så det var helt klart värt dessa mil som vi åkte.
Vi passade ju även på att besöka hennes mycket fina loppis. Mycket fina saker fanns och handlade gjorde vi.

En klocka som får sitta nere i hallen

Fått tagit plats inne i vardagsrummet på bordet.


Dessa flaskor passa perfekt till min korg som nu är klar.

Och lampan har fått tagit plats i vardagsrummet.
Så det var en mycket trevlig resa som vi gjorde och vi kommer nog att göra om den.
Så ett stort tack till Stina för att vi fick komma och hälsa på och till Jessica som kom på den smarta idéen att vi skulle åka.
Idag har jag arbetat och resterande av familjen har varit lediga.
Var på jobbet tidigt i morse 6,30 men det var skönt att vara där den tiden. I vanliga fall börjar jag 8 och då är det full fart på jobbet och då slängs man in på en gång. Nu var det lugnt och inte var det så mycket folk som kom och anmälde sig i dag. Lugnare eftersom det är en klämdag.
I helgen tror jag att det kommer bli en städhelg. Äldsta sonen fyller år nästa fredag så det ska fixas lite inför det.
Men hoppas att ni får en härlig helg men mycket sol och värme vilket jag hoppas på.
Ha det så bra och ta hand om er.
Kram Carina :-)

5 kommentarer:

  1. Tack själv för att du följer med på mina tokiga ider hihi men vi är ju som handen i hansken vi passar perfekt. Ha en underbar helg och mys åt mig med då jag jobbar imorgon och på söndag. Passar det bäst att vi kommer på fredag eller söndag till helgen så dom andra kan komma och gratta sonen ha det gott kram jessica

    SvaraRadera
  2. Vilka fina saker! Kul att åka i väg så där, det gjorde ni rätt i. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina saker! o korgen ä ju hur fin som helst!! Härligt att åka på sådana där utflykter, det ska man unna sig lite då o då. Det förgyller vardagen. Tack för din goa kommentar! Det *värmer* verkligen! Natten va likadan, sovit oroligt. Men nu ska jag prova örtte nästa gång jag har svårt att sova. Ha nu en fortsatt bra helg. Kram Lenita

    SvaraRadera
  4. Vilka fina saker du har hittat! Vad mysigt att besöka andra bloggare, alltid roligt med människor med samma intressen. Kram, Anette

    SvaraRadera
  5. åh så mycket fina saker...vilken härlig tripp. Flaskorna passade jätte fint i korgen.
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig