fredag 1 maj 2009

En heldag ute

Ja idag har det varit som en sommardag ute. Vilken härlig värme det varit.
En bra början på maj månad.
Varit ute hela dagen och krattat och plockat på baksidan.
Pojkarna har varit med och hjälpt till när de inte har varit hos grannarna och kollat vad de gör.
Peter, min äldsta, fick sin vilja igenom att sätta upp studsmattan. Citat från honom: "Jag är så glad över att vi tog fram studsmattan idag mamma". De är ju bara för go de små liven.

Igår var vi här hemma hos oss tillsammans med goda vänner. Vi grillade och det är ju bara för gott.
Ses gick vi till skolan på "majkase". Fast det fanns ingen kase pga eldningförbud. Men det fanns smides korgar som de eldade i så man fick känslan ändå.
Loppis hade de som jag köpte en korg som man kan ställa 4 flaskor i. Vet inte om jag ska måla den vit eller om jag ska låta den vara som den är. Vad tycker ni?

Efter att vi hade hört manskören sjunga så begav vi oss hemåt och familjen Westman sov över här. Alltid lika roligt att ha dem på besök och roligt när de sover över. För annars tar allt slut på en gång. Så efter att barnen somnat så satt vi vuxna uppe och prata. Mycket trevlig.
Så idag när de for hem så gick vi ute och var som sagt ute hela dagen. Ätit lunch och middag ute.
Peter han sover hos en kompis själv för första gången i natt. Min stor kille. Fick ett sms från mamman när de hade lagt sig och det känns lite konstig men han är hos människor han känner väl och som jag känner mig trygg med. Och så är det inte så långt bort hemifrån heller.

Nu ska jag ta och slänga omkull mig i soffan och vila mig efter denna krattdag.
Hoppas att ni har haft en lika underbar dag med mycket sol och värme.
Må så gott och ta hand om er.

Kram Carina :-)

3 kommentarer:

  1. ja det förstår jag att det känns konstigt det gör det för mig med då min älsta sover borta så därför lånar vi din hihi. Å han var så trött att han somna i soffan men vakna till lite då jag burit upp honom då tog vi kortet hihi. Tror dock att det kommer ta ett tag innan min son vågar vara natt gäst själv hos er, möjligen om han får sova i samma rum som dig. Tack för i går och morgonen vi syns i morgon kram jessica

    SvaraRadera
  2. Det känns knepigt när barnen för första gången sover borta. Minns att jag själv inte kunde koppla av riktigt, men nu va ju det länge sedan. Korgen ä ju jättefin, jag själv skulle måla den vit, som ä lite tokig i vitt... men man gör precis som man själv vill. Själv spraymålar jag korgar, går enkelt o bra. Visst har vi ett alldeles underbart väder! Ha en fortsatt bra helg. Kram Lenita

    SvaraRadera
  3. hejsan
    jaaaa visst har det varit härligt, vi har åxå krattat och tvättat trallen på baksidan och oljat in den....
    Men gud vad spännande för Peter att sova över hos en kompis, det måsta kännas lite konstigt för er eller??? Gick det bra då ??? Han börjar bli stor grabben...
    Korgen tycker jag du ska måla vit,fint sörrö...
    kram lolla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig