måndag 4 maj 2009

Besök hos tandis

Har varit i väg till tandis med äldsta sonen idag som gick mycket över förväntan.
Bägge boysen hann somna när vi for dit så jag tänkte att detta är kört inte någon mun som kommer att öppnas här inte.
Men ack vad mamma hade fel.
Peter var jätteduktig. Han studsa upp i stolen och satte sig och gapa på direkten. Så där fick jag för att jag hade varit orolig.
När Peter var klar kom även lillebror på att han skulle oxå visa sin tänder. Hade storebror så skulle han. Och han gapa lika mycket han med. Och en annan stod där och fick nästan tårarna i ögonen.
Man får en sådant lycka i kroppen när det går så här bra. Jag är säkert konstig som blir så här. Men mina barn är två gossar som kan sätta sig riktigt på tvären och allra helst när de är trött och det är ett nytt ställe. Men i dag var de så duktiga.
Så när vi gick därifrån fick de köpa en varsin tandkräm och tandborste fast vi har hemma. Men de hade varit så duktig så det var en belöning.
Så nu blir det väl sådana inköp varje gång man kommer dit. Tur att det inte är ofta *ler*

Idag har det varit arbete och regnat har det ute. Men det känns skönt att det kommer lite regn det var ju så torrt. Men det är tråkigt när det regnar och är grått ute. Dagen känns så lång.
Hoppas att ni har haft en bra dag och att ni får en fortsatt bra vecka.
Må så gott.
Kram Carina :-)

3 kommentarer:

  1. Hej min vän vad duktig dom var. Ja det gick bra på orienteringen,dom var jätte duktig och vi gick ej vilse hihi ha det bra kram jessica

    SvaraRadera
  2. hejsan
    vilka duktiga killar ni har...
    Ja det var lite trist idag med vädret, solen gör en på mycket bättre humör...
    näe nu är det bäst att hoppa isängen.
    natt natt lolla

    SvaraRadera
  3. Med all rätt att känna den lyckan i kroppen! Det är väl klart att man blir det när det går så bra för sina barn, så du ä inte alls konstig. Dom va ju verkligen duktiga! Här ä det också regn o grått. Ha det så gott. Kram Lenita

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig