lördag 6 juni 2009

Sveriges egna dag

God morgon alla glada.

Då var det lördag och inte vilken lördag som helst utan Sveriges Nationaldag.
Hur ska man fira den idag då?
Maken har åkt till Via på rally och jag och barnen är hemma men kanske att det blir en tur dit för oss oxå. Vi får se vad vädret har att bjuda på idag. Det är uppehåll just nu och solen försöker att ta sig fram genom molnen men det lyckas inte så bra.
En annan håller på att färga håret oxå. Har haft slingor och nu när håret har växt ser inte det så bra ut. Så det blev lite färg i en brun ton. Håller på att spara ut håret för jag vill göra någon annan frisyr och då är det bättre att jobba utifrån lite längre hår än kort. Vi får väl se vad det blir.
I kväll är vi bjudna till min fd arbetskamrat som gått i pension på en liten nybliven pensionärsfest kan vi kalla det. Det ska bli kul. Hon är en hel go människa som man bara älskar. Och jag saknar hennes humor och skratt på jobbet. För när man är med henne släpper man allt och bara kan vara den tokiga personen som man är. Som sagt en hel go människa.
Nu ska vi ta och äta lite frulle och det verkar som det kommer att bli rally sen enl barnen.
Hoppas att ni alla får en bra nationaldag.


Kram Carina :-)

3 kommentarer:

  1. Hej sötnos!

    Var rädda om er där borta nu. Bamsekram från mig//Stina

    SvaraRadera
  2. hejsan! Jag ville bara kika in och önska trevlig helg! Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Kram du goa. Hoppas att det är bra med er.;-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och Tack för att du tittade in hos mig